Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2015 16:06 - Не просто едно пътуване до Велико Търново... едно изживяване
Автор: travelux Категория: Туризъм   
Прочетен: 1062 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 17.08.2015 17:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

     Скъпи пътешественици,

     Голямо удоволствие за мен е да Ви се представя, като същевременно заявя съвсем официално, че правя първият си първи блог пост. Е, дойде и този момент. Толкова бях изучавала в университета за блогове, канали и социални мрежи, че ми беше много любопитно да създам и свой такъв.

     Реших първият ми пост, свързан с туризма да бъде посветен на един от любимите ми градове – Велико Търново. Не знам защо толкова обичам този град. Може би заради възрожденската атмосфера, аз много обичам историята. Може би и заради красотата на града. Но най-вече, може би заради прекрасните моменти, които съм имала в този град. Именно в този пост… моят първи ще Ви разкажа за това пътуване до старопрестолния град, което ме накара толкова да го обикна.

     Бяхме в четвърти курс. Дълго преди това бях слушала за културното изложение във Велико Търново, което всяка година посещаваха наши колеги от по-горни курсове. След дългата подготовка потеглихме за дългоочакваното пътуване. Намирам за излишно да обяснявам колко ни беше забавно по пътя и как се намерихме след пристигането ни в града. Още след като стъпихме на търновска земя се усети свежият аромат и приятната атмосфера. Въпреки трудностите с намирането на места за паркиране, калдъръмените улички веднага оставяха своя почерк и сякаш те призоваваха да се разходиш по тях, особено привечер. Настанихме се. Отново ще спомена, че всяка къща носи свой собствен дух и отпечатък и много от тях са направени в автентичен стил. Нашата къща беше много приятна и удобна. Разбира се, изключвам факта, че бяхме 4 момичета в една стая, което леко усложнява обстановката, но неизменно я прави много забавна. Почти веднага след пристигането ни посетихме вече започналото Културно изложение. То се провежда всяка година и е едно от най-големите на Балканския полуостров. Впечатляващи бяха представянията на някои дестинации, български и чуждестранни. Особено много ми харесаха възстановките (споменах ли, че много обичам историята?) След като обиколихме голяма част от изложението дойде време и за разглеждане на забележителности. Посетихме първо Преображенския манастир. Едно прекрасно място, което впечатлява както с архитектурата, така и с атмосферата си. След това потеглихме към Арбанаси. Да си призная откровенно – очаквах повече от него. Ще си кажете вероятно, че не ми е харесало. Хареса ми, но смятам, че очаквах да бъде много по-оживено, особено по това време на годината (пътувахме през април) и да призовава посетителите да се завърнат отново. След като се върнахме обратно в Търново се разходихме из центъра, който също е уникален по себе си.

     Следваше време за забавления. Велико Търново е особено красив вечер. Въпреки, че беше хладно и вече тъмно, успявахме да видим целия град, тъй като къщата в която бяхме отседнали беше разположена на високо. Без да преувеличавам ще кажа, че за трите дена в които бяхме в града, обиколихме пътя от къщата до центъра поне 20 пъти. „Механа Хъшове“ беше заведението, което решихме да посетим. Атмосферата беше страхотна-автентична, българска механа. Ястията също ни харесаха, въпреки, че факта че бяхме около 30 човека малко затрудни обслужването. Вечерта беше много хубава.

     На следващия ден дойде дългоочакваната кръгла маса на тема „Развитие на културния туризъм в България“. На нея присъстваха мнооого участници от различни университети. Както нашия-Нов български университет, така и от Софийския и Великотърновския. Изявиха се много колеги с различни предложения и идеи. След кръглата маса и останалите презентации, които отново оставиха много приятни впечатления у мен, се разходихме из центъра в търсене на заведение за обяд. След като похапнахме и се прибрахме за малко, дойде и моментът да посетим едно от местата, от които съм била най-възхитена досега. Царевец. Магическата крепост оставя безмълвен всеки, който има щастието да я обиколи. Аз дори не усетих умора, изкачвайки стъпалата до най-високата точка, защото си представях епизоди от славната ни история и битките, в които са се сражавали българските воини. Обиколихме крепостта, направихме не малко снимки и се отправихме към къщите. Вечерта следваше спектакъл, за който бях слушала и на когото много исках да присъствам – Светлинното шоу. Това е представяне, което със сигурност трябва да се види. Замислих се, дали да не направя клип и дори извадих апарата и започнах да снимам, но осъзнах, че по този начин няма да мога да го усетя изцяло. Не само светлинните ефекти, но и звукът и разказът са много въздействащи. В тях е съсредоточена сила и мощ, разкриващи славното ни минало. След като изгледахме светлинното шоу се отправихме към непозната досега за нас посока, отивайки на гости на наши приятели, отново колеги, но отседнали в къща в другия край на града. Ще призная, че разходките пеша във Велико Търново ми доставиха огромно удоволствие, като дори не усетих умора. 

     На следващия ден сутринта започнахме да се приготвяме за заминаване. Тук е мястото да Ви разкажа за един от най-забележителните музеи, които съм посещавала – „Музеят на восъчните фигури“. Там са пресъздадени моменти от живота на Цар Иван Асен II и неговото семейство. Много изящество, много красота, много сила издава творчеството. Можех да стоя с часове и да изследвам пресъздадените сцени, но трябваше да тръгваме. На връщане посетихме ЕТЪРА. Това е едно място, което си заслужава да се посети поне на хиляда процента. Автентична атмосфера, множество занаяти, красиво и уникално по себе си. А какви сладки се предлагат… След като го обиколихме и се снимахме, потеглихме към София.

     Така приключи нашето пътуване до старопрестолния град. Пътуване, изпълнено с хубави емоции, културно-исторически познания, и разбира се, усещане за пълноценно-изкарана почивка. Знам, че този пост стана много дълъг, но също така знам, че ако трябваше да описвам подробно всички емоции, забележителности и приключения, постът щеше да стане 5 пъти по-дълъг. Надявам се поне малко да съм Ви накарала да усетите тръпката, която усетихме аз и моите колеги при посещението на това магично място.

 

     Ако желаете да посетите Велико Търново и околностите, може да се обърнете към нас по всяко време и ние ще Ви консултираме с всичко, от което се нуждаете.

Желая Ви хубав ден и много прекрасни приключения!

 




Гласувай:
1




1. rosiela - Относно пътуването на девойката до Велико Търново
17.08.2015 17:40
Още малко повече описателство и факти.Все пак ние,читателите,не сме част от вашата група и не можем да се "влеем" в емоциите,но разказът за интересните места на Търново с малко повече подробности,определено ще е и по-завладяващ.Успех.Росиела
цитирай
2. travelux - Благодаря! Ще се постарая да съм ...
18.08.2015 15:14
Благодаря! Ще се постарая да съм по-описателна :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: travelux
Категория: Туризъм
Прочетен: 6116
Постинги: 1
Коментари: 2
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930